Mark Schouten geeft aanwijzingen voor een van de oefeningen
Mark Schouten geeft aanwijzingen voor een van de oefeningen Foto: Johan Kruithof

Succes met fitness voor 55+

RIDDERKERK - Dat sporten voor en met ouderen niet alleen goed is voor de gezondheid, maar ook voor de gezelligheid, bleek wel weer tijdens het evenement "Wilt u OUD, oud worden?" dat op donderdag 9 november werd gehouden bij Fitnesscentrum Victory Bolnes.
Op deze dag, die door twee stagairs Patricia van der Padt-Wensing en Mark Schouten werd georganiseerd, konden ouderen van 55+ kennis maken met de verschillende aspecten van het sporten in de sportschool. Er hadden zich 25 senioren van tevoren ingeschreven en een enkeling meldde zich op de dag zelf aan. De deelnemers werden verwelkomd met een goody bag met spulletjes zoals een pen, een boekje over tuinen, een flesje water voor tijdens het sporten. Al deze spulletjes zijn, net als de prijzen voor de quiz en de gratis lunch voor de deelnemers, gesponsord door winkeliers van winkelcentrum de Werf, een pedicure uit Bolnes, de fysiotherapeut die in de sportschool is gevestigd en door een bekende hovenier uit Ridderkerk. Na een welkom door Patricia en Mandy Henriquez (eigenaresse van de sportschool) werden de sporters opgedeeld in twee groepen. De ene groep begon met fitness en de andere groep startte met aerobics. Bij de fitnessapparaten werden geholpen bij het instellen van de apparaten en ook begeleid bij de uitvoering van de oefeningen. Met de aerobics werd ervaren hoe het is om in groepsverband te trainen op muziek. Bij deze les werden ook nog wat spierversterkende oefeningen gedaan. Na een half uur werd gewisseld zodat iedereen met alle activiteiten kennis kon maken. Aansluitend was er nog een gezamenlijke lunch met een leuke sportquiz.