Tom van Beek voelt zich thuis bij Brussels Lof
Tom van Beek voelt zich thuis bij Brussels Lof Foto: Johan Kruithof

Nieuwe chef-kok voor Brussels Lof

RIDDERKERK - Tom van Beek is nu chef-kok bij Brussels Lof in Ridderkerk. Hij kwam er zes jaar geleden als leerling in de keuken binnen en is nu hoofdverantwoordelijke.
Van Beek voelt zich er helemaal thuis. "Het team is hier goed in plannen, maar kan ook goed improviseren. Als een gast iets anders wil dan op de kaart kunnen we daar ook voldoen. Een andere saus bij het vlees, die lekkere soep die niet meer op de kaart staat, in principe kan bij ons alles" zegt de jonge chef-kok.
Hij heeft naar zijn zeggen de afgelopen jaren veel geleerd bij Brussels Lof. "Ik heb veel op de vingers gekeken bij Carlo van Ast. Die heeft in de keuken van het vroeger Wapen van Rijsoord geleerd hoe je de lekkerste sauzen kan maken en dat heb ik van hem afgekeken" aldus de 23-jarige kok, die ook nog een jaar stage liep bij Van der Valk Ridderkerk.

Introductiemenu
Buiten de kaart presenteert hij zich nu met een speciaal herfstmenu. Dit vier gangen keuzemenu bestaat uit wildpaté met uiencompote of bospaddenstoelensoep, zelfgemaakte garnalenbitterballen met mango chutney, eendenborst met sinaasappeljus of een wild stoofpotje met speculaaskruiden met aansluitend wentelteefjes met vanille ijs. Dit speciale menu is tot eind van het jaar voor € 34,50 verkrijgbaar in het restaurant aan het Koningsplein 16. Verder kunnen de wildliefhebbers in deze periode aan hun trekken komen met schotels met onder meer hazenpeper en hertenbiefstuk. "Ik probeer ook graag nieuwe dingen uit. Als dat in de smaak valt staat dat ook al snel op de kaart" aldus Van Beek. Reserveren voor een lunch of diner bij Brussels Lof kan via 0180-462561.