In de keuken van het Máximacollege werd hard gewerkt

Máxilekker voor Rotaryclubs

RIDDERKERK - Afgelopen maandagavond 20 november vond er een hele bijzondere avond plaats in het Máximacollege in Ridderkerk. Speciaal voor de leden - en hun partners - van de twee Rotary-clubs uit Ridderkerk hadden de leerlingen van het Máximacollege op deze avond een heus walking dinner voorbereid dat bestond uit maar liefst zeven gangen.
Het idee werd geboren omdat de leerlingen van de sector Horeca veel behoefte hebben aan praktijkervaring tijdens hun opleiding. Vanaf het moment van binnenkomst van de Rotarians liep alles gesmeerd. Iedereen werd welkom geheten, de jassen van de ruim 65 gasten werden aangenomen en men kreeg een heerlijk en gezond aperitief aangeboden. Na de toespraak van de directeur van het Máximacollege, Martijn Eeuwijk, over het reilen en zeilen van de school, werd de eerste gang rondgedeeld. Alles vers bereid door de keukenbrigade, die al lang van te voren met de voorbereidingen was begonnen. Tussendoor werden er rondleidingen gegeven waardoor iedereen een goede indruk kreeg van deze bijzondere school voor praktijkonderwijs. Halverwege de avond overhandigden de voorzitter van Rotary Ridderkerk de Waal, Rutger Groenewegen, samen met de voorzitter van Rotary Ridderkerk, Cees Stip, een cheque t.w.v. €1000 aan Martijn. Dit geld zal gebruikt worden om het schoolrestaurant, Máxilekker, verder te ontwikkelen.
Het werd een zeer geslaagde culinaire avond waarbij de leerlingen van het restaurant al het heerlijks professioneel serveerden. Iedereen genoot zichtbaar. De leerlingen, hun ouders en de docenten mogen trots zijn op deze geweldige prestatie. Alle gasten keerden voldaan èn met een goed gevulde maag huiswaarts.