Succes met keukenbedrijf zonder showroom

RIDDERKERK - Dinsdag 14 november werden in Leiden de jaarlijkse FD Gazellen Awards uitgereikt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Het Ridderkerkse bedrijf Home Keukens ontving er evenals in 2016 ook in nu één. Ondernemer Andries Bakker: "We zijn uiteraard verrast, maar ook enorm trots op deze erkenning."
De Awards worden jaarlijks door Het Financiële Dagblad uitgereikt aan alle ondernemingen die de afgelopen drie boekjaren ten minste 20 procent gegroeid zijn in omzet. Daarbij wordt onderscheid gemaakt in de groepen kleine, middelgrote en grote bedrijven. "We zijn ervan overtuigd dat we deze plek te danken hebben aan onze aan-huis-formule en de inzet van ons team. In de keukenbranche, waarin toch een duidelijke krimp waar te nemen was tijdens de afgelopen vijf jaren, groeien we nog steeds" zegt Andries Bakker over het succes.

Keukens aan huis
Anders dan reguliere keukenbedrijven heeft het Ridderkerkse bedrijf geen showroom waar ze klanten ontvangt, maar rijden medewerkers met busjes het hele land door om bij mensen thuis de keuken te tekenen en uit te laten zoeken. De busjes zijn uitgerust met talloze stalen, boeken en materialen. Bakker: "Bij de klant aan de keukentafel bekijken we in alle rust de ruimte waar de keuken moet komen, bespreken we de wensen en tekenen we die op de computer uit. We besparen enorm op kosten doordat we geen showroom hebben en berekenen dat door aan de klant." Inmiddels vierde het bedrijf afgelopen september het vijfjarig bestaan en zijn heeft het bedrijf 18 personeelsleden full time en parttime op de loonlijst.