Pim van der Marel op weg naar zijn overwinning in Ridderkerk
Pim van der Marel op weg naar zijn overwinning in Ridderkerk Foto: Johan Kruithof

Snelste crosser door de Gorzen

RIDDERKERK - Pim van der Marel won zaterdagmiddag overtuigend de hoofdwedstrijd van de Cyclocross in de Ridderkerkse Gorzen. In de wedstrijd van veldrijders van de A-categorie bouwde hij snel een onoverbrugbare voorsprong op. Alleen de eerste twee ronden leken de toppers van het veld nog aan te kunnen haken. Van der Marel, die met 5.35,288 ook het snelste rondje op zijn naam schreef, finishte uiteindelijk na negen ronden met een voorsprong van een minuut en negen seconden. Nils van Kooij kwam als tweede over de streep, terwijl Patrick van Nunen het brons in ontvangst mocht nemen. Slechts zeven renners werden niet gedubbeld. De wedstrijd van de B-rijders werd gewonnen door Peter Kooistra. Hij was over zeven ronden vijf tellen sneller dan Franck Zandvliet. Guus van Gemert volgde twaalf seconden later voor de derde prijs.