Winst en verlies voor ISR

RIDDERKERK - Het rolstoelbasketbalteam van Invaliden Sportvereniging Ridderkerk (ISR) heeft twee punten overgehouden aan de derde speelronde in de C1 divisie. Net als in de twee ronde werd een wedstrijd verloren en gewonnen.
In sporthal Houtrust in Den Haag was de eerste wedstrijd tegen BS Leiden. In de eerste speelronde wisten de Ridderkerkers met slechts één punt verschil te winnen. Dat gebeurde na een indrukwekkende inhaalrace. Dat zat er dit keer niet in. Net als de eerste ontmoeting stond ISR al snel op achterstand, maar lukte het dit keer niet om dichterbij te komen. Na balverlies volgde steeds een snelle break van Leiden en werd de achterstand werd alleen maar groter. Bij de aanvallen die de Ridderkerkers wisten op te zetten werd bovendien te weinig gescoord. Dat betekende een gevoelige nederlaag met 28-53.
De tweede wedstrijd was tegen Redeoss, het thuisspelende team. Er was dan ook veel publiek aanwezig en er was een leuke sfeer tijdens deze wedstrijd. De wedstrijd ging gelijk op, de bal ging veel heen en weer, maar niet vaak door het netje. Stand na de eerste kwart was slechts 4-2. Ook de rest van de wedstrijd ging het gelijk op, maar ISR bleef steeds net op voorsprong. Zodra Redeoss bijna langszij kwam wist het Ridderkerkse team met wat scores weer een beetje afstand te nemen. ISR kon uiteindelijk de winst vieren met 34-28 en staat na deze overwinning nu met acht punten als derde op de ranglijst.