Winterfair voor Oost-Europa

RIDDERKERK - Op zaterdag 2 december presenteert Stichting Tabitha weer een winterfair in de Wilhelminakerk in Slikkerveer. De activiteiten in de kerk aan de Bourgondischelaan 1 zijn van 10.00 tot 15.00 uur.

Tabitha mag al ruim 40 jaar hulp bieden aan medechristenen in Oost-Europa en dan met name in Roemenië en Oekraïne. De stichting ziet dat ook daar de economie aantrekt. "Dit merkt echter nog niet iedereen. Daarom blijft hulp in de vorm van naschoolse opvang en bijles, kleding, een bijdrage in de maandelijkse lasten maar ook eenvoudig een warme maaltijd hard nodig" aldus het bestuur.

De stichting hoopt daarom dat velen de fair zullen bezoeken en zo bijdragen om de hulp te continueren.

De portemonnee kan getrokken worden bij onder meer de Tabitha-winkel met speelgoed en flink afgeprijsde cadeau-artikelen. Daarnaast is  kaas en wijn van Verslokaal Zoet en Melk uit Rijsoord, een tweedehands boekenmarkt, bakker Voordijk, een aantrekkelijk geprijsde tas vol groente en fruit, een race-simulator, artikelen van Zusss en nog veel meer! Rond 12.00 uur een optreden van kinderkoor De Sleutel. Ook Areke Wigmans uit Roemenië zal op deze dag aanwezig zijn. Omdat paracetamol, vitaminepillen en diarreeremmers erg duur zijn in Oost-Europa kan men deze middelen evenals voorgaande jaren aan de stichting doneren. Ook 'oude' brillen en rollators zijn zeer welkom. Voor meer informatie: www.stichting-tabitha.com.