Volle zaal voor Op 't Zand

RIDDERKERK - Ruim 350 belangstellenden hadden zich aangemeld voor de Wooninspiratieavond van nieuwbouwproject Op 't Zand (Het Zand fase 5) in Ridderkerk. Het theater van de Hofzaal naast het gemeentehuis in Ridderkerk was op donderdag 23 november tot twee keer toe vol met geïnteresseerden.
Na een korte toelichting op het nieuwbouwproject door Kavel Vastgoed kregen de bezoekers de gelegenheid de ontwerpen van de 53 duurzame woningen te bekijken en hierop te reageren. Peter van Swam, ontwikkelingsmanager van Kavel Vastgoed: 'We hebben vooral heel veel enthousiaste mensen gesproken. Mensen worden daadwerkelijk geïnspireerd door de ontwerpen. En wij door alle positieve respons!'
De reacties worden waar mogelijk meegenomen in de verdere uitontwikkeling van de woningen.
Voor het ontwerp van de woningen is Kavel Vastgoed in zee gegaan met Schippers Architecten uit Den Haag. Van de tekentafel gekomen zijn de voorlopige ontwerpen voor een serie rijwoningen, twee- en drie onder-een-kap-woningen, villa's en een viertal bijzondere vrijstaande dijkwoningen, waarmee het plan aansluiting krijgt met de Middenmolendijk. Al deze huizen zullen deels of zelfs volledig in eigen energie voorzien. Onderdeel van dit duurzame streven is dat de woningen geen gasaansluiting krijgen.
De verwachting is dat de verkoop van Op 't Zand in het eerste kwartaal van 2018 start kan gaan. Voor uitgebreide informatie over het project: www.wonenoptzand.nl.