Foto: Johan Kruithof

Sinterklaas verrast met veel tekeningen

RIDDERKERK - De druk bezochte feestmiddag voor verstandelijk beperkten in de theaterzaal van Van der Valk aan het Koningsplein in Ridderkerk was een groot succes. Eerst was er een optreden van een entertainerpiet en als hoogtepunt het bezoek van Sinterklaas met zijn pieten en een heel veel muziekpieten. Sinterklaas heeft mooie tekeningen gekregen en er werden liedjes voor hem gezongen door de bezoekers. Alle vrijwilligers hebben hun best gedaan om alles goed te laten verlopen. De bezoekers hadden het prima naar hun zin. De organisatie bedankt Van der Valk, fotograaf Roelie 't Jong, de vrijwilligers van Stichting AAVB en maatschappelijke stage leerlingen.Sint Nicolaas was eerder die ochtend zonder vertraging aangekomen in Ridderkerk. Een volle Werfkade in Bolnes zag de stoomboot afmeren, waarna de Sint hartelijk welkom werd geheten door de burgemeester. De goedheiligman en zijn pieten namen daarna uitgebreid voor het schudden en het uitdelen van pepernoten, waarbij er ook veel werd geposeerd voor het maken van foto's. Na een uurtje stapte de Sint samen met de burgemeester in een koets, waarmee ze naar hete centrum werden gereden. Ook op het Koningsplein werden honderden ouders en kinderen verzameld. Zij hadden wel pech. Bij de aankomst in Bolnes was het nog koud, maar droog. De wachtenden in het centrum moesten hagel, natte sneeuwen en wat regenbuitjes trotseren. Het kon de pret niet drukken. Sinterklaas en de kinderen deden enthousiast mee met de vrolijke liedjes van De Dikdakkers. Aansluitend maakte Sinterklaas een rondgang door het winkelcentrum.