Zingend naar Kerst

RIDDERKERK - Op woensdag 20 december  treden de Verenigde zangers uit Barendrecht en koor Groote Lindt uit Zwijndrecht in de Opstandingskerk, Rijksstraatweg 95, Ridderkerk. Beiden koren staan onder de vertrouwde en inspirerende leiding van dirigent Gerard van der Zijden. Jonate Droogers – fluit, Sander van der Kaaij – piano en Edwin – Vooijs - orgel verlenen muzikale medewerking.  Aanvang 20 uur en de toegang is gratis.

Men kan meezingen.  Zo zingen ze bijvoorbeeld 'Komt allen tezamen' en 'Transeamus usque Bethlehem', de roep van de herders om het kind te zoeken. Een prachtig lied, dat klinkt als een klaroenstoot en wordt omlijst door het Gloria. Het programma nodigt iedereen uit die wil ervaren dat sfeer en beleving van het kerstfeest mag leiden tot bezinning en inkeer.

Op vrijdag 22 december kan men hetzelfde programma beleven in de sfeervolle 16e eeuwse Dorpskerk in Barendrecht. Ook dan beginnen ze om 20 uur en de toegang is vrij. Aan de uitgang is er een collecte ter bestrijding van de onkosten.