Michel van Tol en zijn moeder Hilda met het behaalde certificaat. Rechts hun aikidoleraar Eddy Nuijten. FOTO HAR

Moeder en zoon ontvangen diploma zwarte band aikido

RIDDERKERK - Hilda van Tol uit Ridderkerk heeft samen met haar zoon Michel donderdag 30 november het certificaat ontvangen voor de zwarte band aikido. Dat gebeurde tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Zonzinkan-dojo van Pieter van Dongen in Ridderkerk.

Aikidoleraar Eddy Nuijten, die ook eerder al de examens afnam, overhandigde de certificaten aan het tweetal. Moeder Hilda is de eerste vrouw in Ridderkerk die deze hoge graad in aikido heeft behaald.  Moeder en zoon beoefenen al jaren aikido. Michel feitelijk van kinds af aan.

Aikido is een Japanse vechtkunst die steeds populairder wordt. Het is een sport die mensen meer in balans brengt en zelfvertrouwen geeft.

Elke woensdag- en donderdagavond vanaf 20 uur geven Pieter van Dongen (5e dan) en Eddy Nuijten (5e dan) les in de gymzaal van de school aan de Platanenstraat in Ridderkerk. Iedereen kan zomaar binnenlopen voor een proefles.