Expositie in Ridderhof

RIDDERKERK - Van 1 tot en met 30 december exposeert Ada Hill net acryl schilderijen,tekeningen en cartoons in de kleinkunst galerie in winkelcentrum De Ridderhof in Ridderkerk. Het thema van haar expositie is "Vogels en mensen'. Want mensen doen haar soms denken aan vogels en vogels aan mensen.

Ada Hill maakte jarenlang illustraties voor de Konmar supermarkten en het Rotterdamse warenhuis Termeulen. Daarnaast verzorgde ze mode-illustraties voor Vroom & Dreesman en Hans van Heelsbergen. Voor Het Vrije Volk maakte ze rechtbanktekeningen en voor het Algemeen Dagblad tien jaar lang "Miesje" bij het weerbericht. Ook het Ridderkerkse reclamebureau Han Snel behoorde tot haar opdrachtgevers. Na een cursus moderne kunst bij het CBK in Rotterdam is Ada zich vanaf 1994 breder gaan presenteren als kunstenares. Ze maakt onder meer portretten en grote wandschilderingen.