Alzheimer Café met Guus Bok

RIDDERKERK - Op maandag 11 december is er weer een Alzheimer Café Ridderkerk in Gasterij de Ontmoeting aan de Boksdoornstraat 80. Elke tweede maandagavond van de maand wordt deze bijeenkomst georganiseerd.

Dit keer met Guus Bok, de Ridderkerkse zanger die naast zijn eigentijdse liedjes ook oud Hollandse nummers en een gevoelig lied over Alzheimer op zijn repertoire heeft. Op deze laatste avond van het Alzheimer Café Ridderkerk van dit jaar zal hij een uur optreden.

Het Alzheimer Café is een ontmoetingsplaats voor mensen met dementie, hun familieleden, vrienden en andere belangstellenden. De avond begint om 19.30 uur en duurt tot ongeveer 21.15 uur. Vooraf en na afloop is er gelegenheid om met lotgenoten in contact te komen en ervaringen uit te wisselen. Er is een informatiestand met brochures van Alzheimer Nederland en er zijn boeken met diverse onderwerpen over dementie aanwezig. Men kan deze boeken gratis lenen.

Belangstellenden hoeven zich niet vooraf aan te melden. De zaal van het wijkcentrum is vanaf 19.00 uur en de toegang is gratis.

Het Alzheimer Café wordt georganiseerd door de werkgroep Alzheimer Café Ridderkerk bestaande uit Karaat Mantelzorg, Verpleeghuis Salem, Riederborgh, Internos en Aafje thuiszorg, huizen, zorghotels. Voor meer informatie kan iedereen contact opnemen met Mineke Boon, senior mantelzorgconsulent Karaat Mantelzorg: 0180-763717 of info@karaatmantelzorg.nl.