Foto: Johan Kruithof

Jubileumfeest in bibliotheek

RIDDERKERK - Het is feest in bibliotheek Ridderkerk Centrum, want deze vestiging aan het Sint Jorisplein bestaat in december 25 jaar. Om dit te vieren, is er op zaterdag 9 december een open dag met een groot feest voor iedereen van 10.00 tot 17.00 uur.
Er is op deze dag van alles te beleven in de Ridderkerkse bibliotheek. Er zijn vrijwel doorlopend optredens van onder meer de band United by Music, Building Arts, Upstairs en de Ridderdichters. Van 14.00 tot 15.00 uur is er een Open Podium. Daarnaast is er een Cultuurmarkt met diverse partners waarmee de bibliotheek voor cursussen en activiteiten samenwerkt. Zij staan paraat met informatie en verzorgen leuke workshops verzorgen, zoals CoderDojo, Taalcafé, VoorleesHelden, creatieve workshops voor kinderen, kinderbingo en nog veel meer. Gesponsord door lokale winkeliers en supermarkten zijn er lekkere hapjes en wat drankjes.
Wethouder Marten Japenga en directeur-bestuurder Ankie Kesseler van Bibliotheek AanZet openen de dag om 11.00 uur. Iedereen is de hele dag welkom. Over de historie van de bibliotheek in Ridderkerk is een tentoonstelling in de Oudheidkamer ingericht. Deze is zaterdag te bezoeken tussen 13.30 en 16.30 uur. Deze expositie loopt tot en met 3 januari 2018.

Kindermiddag
Voor de kinderen die geen genoeg kunnen krijgen van het feestje, viert de bibliotheek op woensdag 13 december nog een leuke afterparty. Tussen 14.00 en 16.00 kunnen kinderen van 4 t/m 12 jaar terecht voor spelletjes en een Wii-competitie, een workshop toneel van Building Arts en een presentatie van de musicalklas. Meer informatie is te vinden op www.debibliotheekaanzet.nl en in de bibliotheek.