Verkoop van Kerststerren en Cyclamen voor Roemenië

RIDDERKERK - Stichting Draagt Elkanders Lasten verkoopt op 15 en 16 december kerststerren en cyclamen in Ridderkerk ten bate van de hulpverlening in Roemenië.

De planten worden op vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 13.00 uur aangeboden in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80. Ook kan men zaterdag tussen 10.00 tot 13.00 uur voor de kerststerren en cyclamen terecht bij Kringloopwinkel Noordenweg.

De kerststerren van verschillende grote en kleuren en cyclamen, van prima kwaliteit komen rechtstreeks van de kweker. De opbrengst van deze komt geheel ten goede  aan de hulp aan de meest armen in Roemenië en Moldavië.  Door de enorme armoede die er heerst hebben kinderen en ouderen honger en lijden  kou. Vele  gezinnen hebben vooral in de koude winterperiode voedsel tekort.

Naast de plantenverkoop zamelt de stichting ook geld in om ouderen en gezinnen in Roemenië van een voedselpakket te voorzien. Een pakket kost € 25,-. Ze worden in Roemenië samengesteld en bezorgd door medewerkers van de Stichting Ecce Homo, waar Draagt Elkanders Lasten al jaren mee samenwerkt. Deze kerstverrassing gaat naar mensen die dit het meest nodig hebben. Gift voor dit doel zijn welkom op banknummer NL30 INGB0670471046 van Stichting Draagt Elkanders Lasten te Ridderkeerk o.v.v. 'voedsel'.