Lichtjes voor Sophia

RIDDERKERK - Eline Goedegebuur uit Ridderkerk had op 7 december mede de eervolle taak van het ontsteken van de "Lichtjes van Sophia" in Rotterdam. Ze mocht de honderden lichtjes in de bijna 25 meter hoge boom voor het kinderziekenhuis in werking stellen met een druk op de knop.

Dat gebeurde samen met de Rotterdamse wethouder Sven de Langen, oud-ziekenhuis directeur Henk Visser en de bekende danser Timor Steffens, die nu ook actief is als ambassadeur van het Sophia Kinderziekenhuis. Ook de kleine Shane, die vorige week de talentenjacht "Sophia got Stars" won, mocht bij de ontsteking een handje helpen. Eline kreeg de uitnodiging voor het lichtjesfeest toen ze in februari van dit jaar namens haar moeder een cheque voor het kinderziekenhuis mocht presenteren. Haar moeder Ada Goedegebuur wilde voor haar 75ste verjaardag geen cadeaus, maar giften voor Sophia.  Dat leverde ruim tweeduizend euro op.

Het ontsteken van de kerstboom bij het kinderziekenhuis was ook het officiële startsein voor de jaarlijkse actie "Lichtjes voor Sophia". Het ziekenhuis hoopt deze maand met deze actie voldoende middelen te krijgen voor de aanschaf en inrichting van een zorgbus. Deze bus moet het mogelijk maken om voor onderzoeken bij kinderen langs te rijden, zodat ze hiervoor niet naar het ziekenhuis hoeven te komen. Het kinderziekenhuis hoopt hiermee volgend jaar al te kunnen starten voor autistische kinderen, die zo gevrijwaard worden van alle prikkels en spanning bij ziekenhuisbezoek.