De kandidaten van Leefbaar Ridderkerk

Karin Kayadoe trekt lijst voor Leefbaar

RIDDERKERK - De leden van Leefbaar Ridderkerk hebben dinsdagavond Karin Kayadoe aangewezen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. De kandidatenlijst met elf kandidaten werd feestelijk vastgesteld tijdens de algemene ledenvergadering, waarbij ook de officiële aftrap gegeven werd voor de campagne in 2018.
Kayadoe is enthousiast over de lijst die haar partij heeft opgesteld. "We hebben wederom een lijst met enthousiaste kandidaten waar we trots op zijn. Ik heb er bijzonder veel zin in om met dit team de komende maanden aan de slag te gaan" zegt de lijsttrekker. Zij heeft inmiddels bijna vier jaar als raadslid achter de rug. Naast een aantal bekende namen, Arjan Nugteren op nummer 3 en Marcel Huizer op nummer 4, staat er een nieuwe kandidaat hoog op de lijst. Michel Ouwens heeft de tweede plek toebedeeld gekregen. Met Luuk Verburgh en Annemieke Kroeze staan ook nieuwe gezichten op de vijfde en zesde plaats. Op de zevende plek staat Thom Nugteren uit Drievliet. De lijst wordt gecompleteerd door Tony van Buren op plaats acht, Ben Neuschwander als nummer negen, Keshia van der Geest als tiende en Hans van der Geest als elfde kandidaat.

Afscheid
De lijsttrekker van de vorige gemeenteraadsverkiezingen en huidige wethouder, Henk Dokter, maakt na twee collegerondes plaats voor nieuw talent. Hij heeft aangegeven na acht jaar als wethouder afscheid te nemen van de plaatselijke politiek. Om duidelijk te maken dat hij echt stopt heeft de gemeentebestuurder ook afgezien van een plaats als 'lijstduwer'. Dokter is ruim 32 jaar actief geweest in de lokale politiek. Hij was raadslid en fractievoorzitter voor de VVD en stapte zestien jaar geleden over naar Leefbaar.
Ook fractievoorzitter Gert van Nes heeft na een actieve periode van 10 jaar lokale politiek besloten om zich niet verkiesbaar te stellen. "Na 10 jaar lokale politiek, geef ik het stokje door aan de nieuwe generatie" aldus de huidige fractievoorzitter.

Concept-programma
Het campagneteam van Leefbaar Ridderkerk zal de komende maanden - gehuld in blauw en geel - regelmatig te zien zijn in de Ridderkerkse wijken. Burgers worden uitgenodigd om te praten over de toekomst van Ridderkerk.
Het concept-verkiezingsprogramma van de Leefbaren zal de komende weken verder uitgewerkt worden en binnenkort beschikbaar zijn op de website - www. leefbaarridderkerk.nl -. Belangstellenden kunnen het verkiezingsprogramma hier downloaden of opvragen bij het secretariaat.