Foto: Johan Kruithof

ANYAM laat doelgroep al vijf jaar genieten

RIDDERKERK - De vereniging ANYAM, de organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking in en rondom Ridderkerk, bestaat vijf jaar. Afgelopen zaterdag werd dit lustrum gevierd in Het Plein.
De naam ANYAM betekent: "ik ben een deel van het volk". De club is vijf jaar geleden ontstaan om de activiteiten voort te zetten van een voorgaande stichting die na 40 jaar elders haar activiteiten heeft voorgezet. Op een ongedwongen wijze biedt ANYAM recreatieve sportactiviteiten aan, waarbij plezier in de sportbeleving voorop staat. Door samenwerkingen met andere verenigingen en stichtingen kunnen de leden zelf een keuze maken welke sport zij willen beoefenen. Elke maandagavond worden de zwemlessen en zwemactiviteiten in zwembad de Fakkel drukbezocht. Bij Korfbal Club Ridderkerk doet een apart team oefeningen op woensdag en worden er wedstrijden en toernooien gespeeld.. Jaarlijks is er een sportdag met andere vormen van sport en spel. Ook bij de avondvierdaagse wordt aangesloten. Dansen en dansles is voor een grote groep een plezierige activiteit die al een heel lange geschiedenis heeft voornamelijk bij Dansschool van der Graaf. Deze activiteit is twee jaar geleden aan een nieuwe stichting overgedragen. Net als bijna bij elke vereniging is er geen bestaansrecht zonder de hulp en steun van Gemeente Ridderkerk, Sport en welzijn, sponsoren, EHBO en andere samenwerkende verenigingen en stichtingen. En natuurlijk niet te vergeten de superbelangrijke grote groep van ca.35 vrijwilligers. En ANYAM groeit nog steeds, het aantal leden bedraagt ca. 70 en het aantal vrijwilligers en leden neemt nog steeds toe.
Het lustrumfeest werd zaterdagmiddag en –avond in Het Plein gevierd.Een vrolijke artiest, die André van Duin perfect immiteerde, trok het middagprogramma. Na een heerlijk buffet van Van der Valk werd 's avonds genoten van nog meer optredens. 's Avonds werden ook sponsoren, wethouders en andere genodigden ontvangen en door voorzitter Jan Verhaar bedankt voor hun betrokkenheid.