Foto: Johan Kruithof

Uit EVR voor nieuwe partij

RIDDERKERK - Petra van Nes en Peter van Veelen, de partij- en de bestuursvoorzitter van EvR doen als nieuwe partij 'Burger op 1' mee aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. De partij is inmiddels geregistreerd en de kandidatenlijst wordt binnenkort bekend gemaakt.
De oprichters vinden dat het accent weer bij de inwoners van Ridderkerk moet liggen: "Het belang van de burger dreigt verstrikt te raken in een veelheid van regionale belangen en bestuursconstructies die Ridderkerkers verkocht zijn als efficiënt en geldbesparend, maar ten koste gaan van goede zorg- en dienstverlening. WMO, Jeugdzorg en participatie zijn geen spaarpotten, maar gemeentelijke verantwoordelijkheden en wij vinden dat kwetsbare mensen moeten kunnen vertrouwen op goede zorg."
Hoewel meerdere EvR-leden de overstap naar 'Burger op 1' maken, is men volgens betrokkenen in goede harmonie uit elkaar gegaan. "Burger op 1 deelt weliswaar de zorgen over bepaalde dossiers, maar Ridderkerk omvat meer dan alleen Nieuw Reijerwaard. Overal tegen stemmen helpt niet. Burger op 1 zet zich in voor meer lokale autonomie, doch wil constructief meedenken."