Ridderkerks Belang doet niet mee aan gemeenteraadsverkiezingen

RIDDERKERK - Ridderkerks Belang zal niet meedoen aan de komende verkiezingen voor de gemeenteraad. Voor deelname moesten partijen zich uiterlijk op 27 december geregistreerd hebben bij de gemeente. Die deadline heeft Ridderkerks Belang aan zich voorbij laten gaan.
Begin dit jaar kondigde de partij nog aan dat ze in 2018 mee wilde doen. Voorzitter Martin Dijkhuizen en beoogd lijsttrekker Marcel Vink hebben echter onvoldoende mensen gevonden die op hun kieslijst willen staan. "Op zich hadden we genoeg mensen, maar te weinig uit Ridderkerk" aldus het duo. Het is partijen toegestaan om voor de verkiezingen ook mensen van buiten de gemeente op de lijst te zetten. Voor het raadswerk is echter voorgeschreven dat een gekozen kandidaat in de gemeente woont. Volgens Dijkhuizen kunnen bijna alle politieke partijen maar moeilijk aan genoeg goede kandidaten komen.

Islamkritiek
"Dat probleem is groter voor een partij in de hoek van Islamcritici. Wij begrijpen dit. Want Islamcritici moeten helaas rekening houden met wat genoemd wordt politieke druk. Gelukkig staan in steeds meer gemeenten mensen op die genoeg moed hebben verzameld."
Ridderkerks Belang zet daarom de kaarten nu op de verkiezingen van 2022. De partij is ervan overtuigd dat ze dan wel genoeg Ridderkerkers op de lijst kunnen zetten. Vink en zijn partijgenoten willen daarom ook de komende jaren lokaal actief blijven.

Waterschap
Ingezet wordt ook op deelname aan de waterschapsverkiezingen. Hiervoor zal een nieuwe website en Facebookpagina worden gelanceerd. Het is de bedoeling dat Marcel Vink lijsttrekker wordt. Hij deed eerder een gooi naar een zetel bij het waterschap als lijsttrekker voor Trots op Nederland.