Studenten gaan bij Aafje tabletlessen verzorgen
Studenten gaan bij Aafje tabletlessen verzorgen Foto: Johan Kruithof

Lessen van Tablet Student

RIDDERKERK - Aafje en De Tablet Student organiseren in het nieuwe jaar tabletlessen voor senioren in Ridderkerk. Deze training is gericht op iedereen die nog niet of amper om kan gaan met een tablet.
De Tablet Student is opgezet door twee studenten van De Hogeschool in Rotterdam. Zij wilden graag senioren bij elkaar brengen en hen leren hoe de tablet werkt. De Tablet Student biedt hiervoor groepslessen aan. "Op die manier leren mensen delkaar kennen en zij kunnen met elkaar in contact blijven doordat zij leren communiceren met verschillende vormen van sociale media" aldus de initiatiefnemers. In de lessen worden vooral praktische zaken uitgelegd, zoals simpele handelingen als verbinding maken met WIFI en uitleg van de 'knopjes'. Op het moment dat de cursisten de basiskennis onder de knie heeft gaat het programma verder met bijvoorbeeld uitleg over het maken en versturen van een foto. Ook leert men handige 'Apps' downloaden. Vanaf donderdag 11 januari geeft De Tablet Student tabletles de lessen bij Aafje aan de Gieterijstraat 82 te Ridderkerk. De lessen beginnen om 10:00 en duren anderhalf uur. Een complete cursus bestaat uit vijf lessen. Het maakt niet uit welke tablet men heeft. Voor meer informatie en aanmelding: 010-2613610 of info@tabletstudent.nl.