Een elfje in een verlichte bal bij
Een elfje in een verlichte bal bij "Kunst op Stelten" Foto: Johan Kruithof

Winterlampionnenoptocht geslaagd

RIDDERKERK - Woensdag 20 december werd de jaarlijkse winterlampionnenoptocht van Slikkerveer gehouden. Veel kinderen uit de wijk liepen weer mee. Onder aanvoering van de Harmonie was het een mooie stoet met veel blije gezichten en mooie lampions. De stoet was nog nooit zo groot geweest.
Bij aankomst op het Dillenburgplein was er warme chocolademelk en glühwein met wat lekkers van de AH. Het was mogelijk race of schaatssimulators te gebruiken, er werd een sprookje opgevoerd door Kunst Op Stelten met twee verlichte ijskoninginnen en een elfje in een verlichte sprookjesbal. Als klap op de vuurpijl volgde een prachtige short distance vuurwerkshow, verzorgd door Caffero Event Fireworks. Er werd zo weer door velen genoten. Deze door het wijkideeteam Slikkerveer georganiseerde avond is mede mogelijk gemaakt door Gemeente Ridderkerk, Fonobori, Winkeliersvereniging Dillenburgplein, Taveerne Den Dill, Wijkvoorzieningscentrum, Maxima College en twee vrijwilligers uit de wijk, die zich spontaan aangemeld hadden.

Mensen nodig!
De winterlampionnenoptocht heeft inmiddels twaalf keer plaatsgevonden. Voor voortzetting van deze traditie zijn nieuwe vrijwilligers nodig! Het wijkideeteam bestaat op dit moment nog uit twee personen. Twee dames die samen 130 jaar zijn, kunnen niet alleen de optocht en bijvoorbeeld de activiteiten op Koningsdag organiseren. Dat kan alleen als zich nieuwe mensen melden. Wie waarde hecht aan voortzetting van de evenementen in Ridderkerk en daar zelf ook tijd in wil steken kan zich voor meer informatie melden via: info@ideeteamslikkerveer.nl.