De Alpha-avonden beginnen met een maaltijd

Alpha in Ridderkerk

RIDDERKERK - Op 10 januari start in Ridderkerk een nieuwe Alpha cursus. Deze introductie over 'de basics' van het christelijk geloof bestaat uit twaalf informele bijeenkomsten op de woensdagavond en een gezamenlijk weekend.
Afgelopen seizoen deed Elize Middelkoop mee met de cursus. Zij vertelt: "Ik ben van jongs af aan opgegroeid met het christelijk geloof, maar merkte dat ik de afgelopen jaren nog veel vragen had. Mijn zusje en moeder hebben in hun eigen kerkelijke gemeente de Alpha gevolgd en waren er heel enthousiast over. Toen ik hoorde dat er in Ridderkerk een cursus was heb ik mijn kans gegrepen en mij opgegeven. En hier heb ik geen moment spijt van gehad. Het laagdrempelige van de avonden, het ontspannen eten met elkaar en het daarna nadenken en praten over een onderwerp was heel fijn."
Ook bij de nieuwe Alpha cursus wordt weer alle avonden met elkaar gegeten en in kleine groepjes over verschillende onderwerpen gepraat. Deelname is gratis. Alleen voor het weekendje wordt een kleine bijdrage gevraagd. Voor meer informatie en inschrijving: www. alpha-cursus.nl. Ook kan men met vragen terecht bij Peter Dijkshoorn: 06 3078 8005.