Er konden weer veel kerstverrassingen gebracht worden naar Dijkveld
Er konden weer veel kerstverrassingen gebracht worden naar Dijkveld Foto: Johan Kruithof

Ridderkerkse Kerstman bij Dijkveld

RIDDERKERK - Alle bewoners van Laurens Dijkveld in Rotterdam IJsselmonde hebben voor het tweede jaar kerstpakketten ontvangen uit handen van de Kerstman. De weer als Kerstman vermomde Ridderkerker Marcel Stadhouders, zijn vrouw Miranda Stadhouders-Kooijman, zus Henny de Kort en zwager Ruud de Kort begonnen vorig jaar aan dit initiatief nadat hun (schoon)moeder in Dijkveld kwam wonen na een beroerte.
Hun toen geslaagde kerstactie schreeuwde om een vervolg. En dat vervolg kwam er. Op zondag 24 december is iedere bewoner weer verrast met een kerstpakket. Ook werd met allemaal een praatje gemaakt en kregen ze wat lekkers bij de koffie. "De verhalen die je hoort zijn hartverscheurend" vertelt Marcel: "Bewoners die huilend vertellen dat ze alleen zijn met kerst, bewoners die niet veel familie meer hebben inmiddels en wat er nog is ver weg woont. Hoe machtig mooi is het dan dat je even een praatje kan maken met deze mensen en als je doorgaat naar de volgende ze je toch met een glimlach uitzwaaien!"
De gevers danken Bakker Klootwijk voor het lekkers bij de koffie en Autohopper Apeldoorn voor het beschikbaar stellen van de dozen. Die dozen konden gevuld worden dankzij Hyundai Ridderkerk, Rtv Rijnmond , Coop Bredenoord , Vodafone , Omroep Max , Kappa Koerier , Rmc/Rtc , Stroopwafelexpress en Jumbo Wuijts Vlaardingen. Daarnaast schonk De Bloemenjungle kerststukken voor iedere bewoner, terwijl dierenspeciaalzaak Beestenspul voor elke goudvis en elk vogeltje die bewoners hebben pakketjes samengestelde! "Zonder deze helden die alles beschikbaar stellen kunnen wij niks. Zij verdienen alle lof!"