De bekerwinnaars van het toernooi, Frans Velders, Leen de Ruiter en Leo Plaisier.

Geslaagd kersttoernooi voor biljarters van WVC Bolnes

RIDDERKERK - Sinds jaar en dag wordt in het Wijkvoorzieningencentrum (WVC) Bolnes gebiljart van maandag t/m vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur. Waar in het verleden de bijartclub "De Noordhave" haar wedstrijden speelde, is thans iedere dag een fors clubje mannen met de keus in de weer.
Ondanks dat er twee biljarttafels staan, moeten degenen die willen biljarten wel eens een poos wachten. Het gebeurt vele malen dat er meer dan twintig personen in de biljarttuimte van het wijkcentrum aanwezig zijn. In totaal zijn er zo'n vijftig heren die een of meerdere keren het groene laken zoeken in het wijkcentrum. Het vraagt dus soms wat geduld om aan de beurt te komen. Ondanks dat blijft de stemming altijd zeer gemoedelijk. Het wachten wordt vaak geslecht met een gezellig potje kaarten.
Gezien de gezellige sfeer die er altijd is onder deze heren, kwam vorig jaar John van den Dries naar Leen de Jong met het voorstel om eens een toernooitje te organiseren met de kerst. Daar hoefde niet lang over worden nagedacht en beide heren gingen aan de slag. Met dank aan Jan Kooi, de beheerder van het wijkcentrum en wat sponsoren werd het een zeer geslaagde dag.

Veel animo
Met het succes van vorig jaar in gedachte was het bijna vanzelfsprekend dat John en Leen ook dit jaar de organisatie van een kersttoernooi ter hand zouden nemen. Als datum werd 2 1 december geprikt. Dat er animo voor was bleek wel, want op de eerste dag van inschrijving waren er al 22 van de 24 beschikbare plekken bezet. "Gezien de tijd is 24 deelnemers het maximum. Maar er zijn veel meer mannen die hier wekelijks biljarten. Er zijn er zeker vijftig die hier regelmatig aan de tafels staan" aldus de organisatoren.

Prijswinnaars
Dankzij vele sponsoren was de prijzentafel voor deze dag goed gevuld. Alle deelnemers gingen na afloop naar huis met een fles wijn en de nodige kerstverrassingen. Voor de beste biljarters waren er bekers. De eerste prijs werd behaald door Frans Velders. Als tweede eindigde Leen de Ruiter, die ook de hoogste dagscore op zijn naam schreef. De derde prijs was voor Leo Plaisier.
De organistoren danken de volgende winkeliers die de vele prijzen die zij beschikbaar stelden: De Bloemenjungle – Budgetplan – Gamma Ridderkerk – Fleurvision – Jan Verschoor – Budget Repair – Neijenesch – Coop – Dick's Mode – Smiley's Sweetest Giftschop – Rijploeg 2 Wielers – Dirk van den Broek Bolnes en Ridderkerk, De Pottenbazaar, Bakkerij Vos en Bakkerij Van der Linden.