Breiclub van ouderenfonds

RIDDERKERK - Op woensdag 10 januari start in Ridderkerk een nieuwe breiclub van het Nationaal Ouderenfonds. Enthousiaste dames (en heren zijn ook welkom) kunnen wekelijks gezellig breien of haken.
De breiclubs zijn onderdeel van het project Samen Breien van het Nationaal Ouderenfonds. De deelnemers ontmoeten wekelijks leeftijdsgenoten en vrijwilligers die eveneens van breien en haken houden. Milou van den Dool, coördinator van de breiclubs: "Met Samen Breien zijn ouderen elke week de deur even uit. Hierdoor bouwen zij sociale contacten op en voelen zij zich minder eenzaam."
Samen met de vrijwilligers zorgen de deelnemers er ook nog voor dat de zelfgemaakte producten verkocht worden op markten en braderieën. De opbrengst is voor de breiclub zelf en voor het project Samen Breien. Hierdoor kunnen er elk jaar meer breiclubs starten. Er zijn er inmiddels 95 in ons land.
De breibijeenkomsten vinden vanaf 10 januari plaats op woensdag van 13.30 tot 15.30 uur in Kringloop "de tweede kans". Aanmelden kan via: Hennie Gelok: 06 4413 2202 of hennie.gelok@gmail.com.