'Breed Belicht' over zorg en ondersteuning

RIDDERKERK - Op woensdag 10 januari brengt Radio Ridderkerk van 11.00 tot 12.00 uur een nieuwe aflevering van het programma 'Breed Belicht'. Presentator Hans van der Jagt ontvangt in deze uitzending PvdA-raadslid Arianne Ripmeester. Met haar zal gesproken worden over de zorg en ondersteuning voor jongeren en ouderen in 2018.

De nieuwe Wmo is per 2015 van kracht geworden. Delen van de huidige AWBZ zijn daarin op gegaan. Mensen met zwaardere zorgvragen gaan meer en meer een beroep doen op de gemeente Ridderkerk. Tegelijkertijd wordt er van burgers meer informele zorg en ondersteuning verwacht. Hoe kan de gemeente Ridderkerk, professionals en organisaties nu in 2018 op een goede manier vorm geven aan deze transformatie in het sociale domein? Arianne Ripmeester zal een scherp beeld schetsen, hoe mensen met een beperking in Ridderkerk de hulp en ondersteuning tot nu toe ervaren.
"Breed Belicht" is van 11.00 tot 12.00 uur te beluisteren. Radio Ridderkerk is te ontvangen via de Ridderkerkse op 107.1 FM en in de ether op 105.7 FM.  Ook kan men luisteren op internet: www.rtvridderkerk.nl.

Foto: Arianne Ripmeester