Take Five speelt op 13 januari in de Boezemkerk

Nieuwjaarsconcert van Take Five

RIDDERKERK - Op zaterdag 13 januari 2018 wordt voor de elfde keer in de Boezemkerk te Ridderkerk-Bolnes een populair nieuwjaarsconcert gegeven. Medewerking aan dit jaarlijkse concert verleent de muziekgroep 'Take Five'.
Dit kwintet bestaat uit Leon Koppelman (panfluit), Annette Jumelet (viool), Peter Koetsveld (klarinet), Marien Souten (orgel) en Jan Peter Teeuw (orgel en piano). Ook Marijke Maaskant (dwarsfluit) draagt bij aan deze muzikale opening van 2018. Het programma van het nieuwjaarsconcert is net als de voorgaande jaren zeer divers: klassieke meesterwerken, populaire composities, virtuoze solo's, een orgelimprovisatie op verzoek, samenzang… Kortom: een gevarieerde muzikale avond voor het hele gezin!
De groep 'Take Five' maakte in 2014 en 2016 twee cd's, die zeer goed ontvangen werden. Beide cd's werden genomineerd voor een Zilveren Duif (Nederlandse prijs voor christelijke muziek) en kregen lovende recensies in de pers.
Het concert in de kerk aan de Pretoriusstraat 2 begint om 19:30. De toegang is gratis. Wel is er bij de uitgang een collecte voor de onkosten. In de pauze is er koffie, thee en fris verkrijgbaar. Voor en na het concert zijn er cd's van Take Five en andere cd's van de musici te verkrijgen. Ook zijn er diverse bundels (instrumentale) bladmuziek van Marien en Jan Peter te koop. Voor meer informatie: www.janpeterteeuw.nl.