Veel ingeleverd voor de FoodCompany

RIDDERKERK - Het jubileumjaar van het Vlietplein in Drievliet is afgesloten met een geslaagde actie voor FoodCompany Ridderkerk. Veel klanten deden mee aan deze actie die in de dagen voor kerst werd gehouden. Het leverde vele dozen met houdbare levensmiddelen op.
"Het is echt boven verwachting verlopen. We hebben hier vier dagen lang een kraam voor buiten gezet en elke dag stond het weer vol met spullen. Ook gingen mensen er speciaal nog even voor terug naar de supermarkt om met een zak rijst of wat conserven bij te dragen" vertelt Gaby Kronemeijer, de voorzitter van de winkeliersvereniging.
Het dertigjarige winkelplein wilde met de actie bijdragen aan de wens van de FoodCompany om meer houdbare artikelen op voorraad te hebben. "Het is steeds wisselend wat ze met de verse producten kunnen aanbieden en zo kan worden voorkomen dat ze nee moeten verkopen aan gezinnen die deze voedselhulp nodig hebben."
Die boodschap werd door veel klanten van het Vlietplein begrepen. Ook doken buurtbewoners in hun eigen keukenkasten om met potten, blikken en pakjes bij te dragen. "Ook waren er mensen die van alles uit hun kerstpakket kwamen inleveren. Met alles wat gebracht is was het echt een succes. Op zoveel hadden we niet durven hopen. Iedereen willen we hiervoor hartelijk bedanken" zegt Gaby. Voordat alle dozen naar de FoodCompany werden gebracht deed de winkeliersvereniging zelf ook een duit in het zakje. Uit het jubileumbudget werden boodschappen gedaan om de gift aan te vullen met nog meer houdbare artikelen.