Matthew Pangan met zijn vuurwerkkar

Opruimen met vuurwerkkar

RIDDERKERK - De negenjarige Matthew Pangan uit Ridderkerk is druk bezig geweest met het timmeren en schilderen van een vuurwerkkar, gemonteerd op zijn skateboard. Daarmee begon hij op Nieuwjaarsdag om 8:30 uur met het opruimen van vuurwerk. Ook 's nachts had hij al een eerste kar vol, die geloosd in de voortuin van zijn ouderlijk huis. Vorig jaar kreeg hij van lieve buurvrouwen zelfs wat snoepjes en een keer 10 euro. Daarnaast verdiende hij per zak 50 cent bij een inleverpunt in Barendrecht. Hij werkt veilig met vuurwerkbril, handschoenen en schopt eerst op het vuurwerk om te kijken of het leeg is. Uit de pijlen schud hij het resterend kruit, hij weet wat hij doet. Met zulke jongens zijn onze straten in Nederland snel weer schoon.