Connect2Act biedt vrijwilligersvacatures

Voor wie zinvol, leuk en interessant vrijwilligerswerk zoekt, heeft Connect2Act een divers aanbod aan vrijwilligersvacatures. Connect2Act bemiddelt tussen vrijwilligersorganisaties en inwoners van Ridderkerk. Momenteel wordt gewerkt aan een nieuwe vacaturebank zodat je binnenkort ook weer digitaal kunt zoeken.

Met spoed: Maaltijdbezorger
Voor Karaat Comfort zoekt Connect2Act een vrijwilliger die minimaal 1 keer per week verse maaltijden wil bezorgen bij zelfstandig wonende ouderen van 8.30 tot uiterlijk 11.00 uur. Er wordt met name iemand gezocht voor de maandagochtend. De maaltijden worden bezorgd met de eigen auto en de bezorger moet in het bezit zijn van een geldig Rijbewijs B. Men rijdt per ochtend een vaste route en krijgt hiervoor een onkostenvergoeding. Tevens maakt men onderdeel uit van een grote vrijwilligersgroep.

Ervaringsdeskundige opvoeding
Voor de BAR-gemeenten is Home-Start op zoek naar enthousiaste mensen die een keer per week een jong gezin willen steunen op basis van gelijkwaardigheid. Voor deze functie krijg je een goede voorbereidende cursus op je vrijwilligerstaak, regelmatige professionele ondersteuning door de coördinator, mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en contacten met leuke collega's. Bovendien ga je ervaren dat het contact met jouw eigen Home-Startgezin heel verrijkend en leerzaam is en een goed gevoel geeft. Er is een onkostenregeling en bij gebleken geschiktheid wordt er een VOG voor je aangevraagd.

Maatjes gezocht
Regelmatig is er behoefte aan een maatje om met iemand mee te gaan als gezelschap of als begeleider. Op dit moment zoeken we iemand die op korte termijn met een oudere man een eerste keer mee wil naar het seniorenrestaurant in De Riederborgh tussen de middag, iemand die met BAR-vervoer een vrouw wil begeleiden naar het ziekenhuis en iemand die met een klant van Pameijer 1 keer per week wil gaan wandelen of fietsen.

Buddy voor nieuwe Nederlanders
Gilde Ridderkerk zoekt enthousiaste vrijwilligers om buddy te worden van een nieuwe Nederlander en zijn gezin. Voor nieuwe Nederlanders is het belangrijk dat zij mee kunnen doen in de samenleving. Buddy's helpen hen om hier een nieuw leven op te bouwen door hen de weg te wijzen naar bijvoorbeeld de bibliotheek of om de inhoud van een brief te begrijpen. Als vrijwilliger krijg je een introductie in andere culturen zodat je weet wat je kan verwachten. Je gaat op huisbezoek om kennis te maken en vertrouwen op te bouwen. Je bepaalt samen hoe vaak je afspreekt.

Neem voor meer informatie of bij interesse in de vacatures contact op met Connect2Act via 0180 – 430 440 of via info@connect2act.nl. Connect2Act is onderdeel van Welzijn Ridderkerk en is te vinden aan de Schoutstraat 5.