Scouting Sint Joris genomineerd door het ING Nederland Fonds

RIDDERKERK – Scouting Sint Joris is door de ING-bank geselecteerd voor een bijdrage uit het ING Nederland Fonds. Afhankelijk van het aantal stemmen dat de scouts weten te verzamelen kan de bijdrage oplopen tot 5.000 euro. Leden van de groep zijn daarom druk bezig met het werven van stemmen.

Met de donatie willen de scouts het buitenterrein rondom hun clubhuis verder ontwikkelen. Op de planning staat het plaatsen van enkele natuurlijke speelobjecten, een fietsenstalling, een opslag voor gasflessen en de bouw van een opslag voor pionierhout.

Vooral de nieuwe fietsenstalling staat hoog op de wensenlijst van de scouts. Sinds de verhuizing naar het nieuwe clubhuis aan de Baden Powellstraat is het aantal leden gestegen van 120 naar 180. Veel leden komen op de fiets naar de wekelijke bijeenkomsten, waardoor een goede en grotere fietsenstalling een must is.

Steunen van de Ridderkerkse scouts kan eenvoudig door een stem uit te brengen op https://www.helpnederlandvooruit.nl/doel/scouting-sint-joris-ridderkerk. Voor meer informatie over de activiteiten van Scouting Sint Joris kunnen belangstellenden terecht op www.sint-joris.nl