Kim van Vliet wist ook bij de tweede districtswedstrijd zilver te halen
Kim van Vliet wist ook bij de tweede districtswedstrijd zilver te halen Foto: Johan Kruithof

Wederom zilver voor Kim van Vliet

RIDDERKERK - Zaterdag 20 en zondag 21 januari hadden turnsters van de Ridderkerkse gymnastiekvereniging OKK in verschillende categorieën hun tweede districtswedstrijd in Sliedrecht. De beste wedstrijd van deze serie telt voor doorstroming naar de kwart- of halve finale. Daarnaast kunnen de instappers en de senioren zich ook nog plaatsen voor de districtsfinales.
Voor OKK in actie kwamen Lisa van der Stoep en Danique de Gelder bij instap N3. Jasmijn van Noort bij pupil II N2. Het was de eerste echte landelijke wedstrijd voor Danique. Zij wist bij haar debuut alle toestellen te turnen en een 17e plaats te behalen. Lisa wist zich ruim te verbeteren ten opzichte van de eerste districtswedstrijd en eindigde op de 12e plaats. Jasmijn zette een goede wedstrijd neer, maar wist zich ten opzichte van de vorige keer niet te verbeteren. Wel was ze de beste op het toestel sprong.

Verbetering
Lotte van Noort en Izaelle Dur traden aan bij jeugd II 2e divisie. Lotte deed het met een 7e plaats beter dan de vorige keer met een erg goede wedstrijd. Ook Izaelle eindigde een stuk hoger door nu op de 13e plaats te eindigen.
In de categorie senior 3e divisie moesten de OKK'sters Kim van Vliet en Esmee Vogelezang aan de bak. Esmee deed dit keer alleen het toestel brug vanwege een blessure. Met een goede oefening wist zij het 5e cijfer te scoren. Kim van Vliet wist ondanks een enkelblessure haar resultaat van de vorige keer te evenaren door weer de zilveren medaille te winnen. Helaas is Elisa van Halem uitgeschakeld door een blessure.
De officiële uitslagen voor doorstroming moet de vereniging nog krijgen, dus het blijft nog even spannend wie zich heeft geplaatst voor de volgende ronde.