Tweede plaats op het NK

RIDDERKERK - Na weken van veel repetities en voorbereiding was het zaterdag 20 januari zover. Het Nederlands Kampioenschap 'Marching and Music contest' stond op de agenda van de drumband Harmonie Slikkerveer.  Om kwart over elf vertrok de bus met de drumbandleden en trouwe supporters richting Wijchen, waar het NK plaatsvond.

De drumband kwam als vanouds uit in de categorie mars-mars (waarin er twee stukken marcherend ten gehore worden gebracht). Na een kwartier warm te hebben gespeeld was het tijd voor het optreden. Tijdens het optreden werden de stukken 'Drumfries and Gallowway' en 'Surefoot' beiden van L. Camp ten gehore gebracht. De jury beoordeelde het optreden met liefst 85 punten, wat een mooie tweede plaats oplevert.

Helaas startte de bus niet meer toen alles was ingepakt en konden ze nog een uurtje langer genieten van het sportcentrum de 'Arcus'. Gelukkig kon de band met supporters rond kwart over zes weer hun weg vervolgen richting Ridderkerk, waar het feestje werd voortgezet.