Buurtsport in Brede School Bolnes

RIDDERKERK - Het derde blok van de Brede School is gestart en ook in Bolnes hebben veel kinderen zich aangemeld voor de activiteiten. Nieuw dit jaar is de activiteit Buurtsport voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar. Kinderen kunnen hier kennismaken met verschillende sport- en spelactiviteiten en bewegen samen met vriendjes en vriendinnetjes.

"Kinderen en ouders zijn zeer positief over de Brede School, omdat de kinderen verschillende activiteiten op het gebied van sport, kunst en cultuur kunnen uitproberen en niet voor een langere periode verbonden zijn aan een club of vereniging. Uiteraard wordt er wel naar gestreefd om kinderen door te laten stromen naar een club of vereniging", zegt Jerry Tieleman, Brede School coördinator van de wijk Bolnes.

Buurtsport
"Dit jaar zijn wij ook gestart met de activiteit Buurtsport. Deze activiteit vindt iedere woensdag plaats van 13 tot 15 uur in de nieuwe gymzaal in Bolnes. Omdat de activiteit een pilot betreft, hebben wij er voor gekozen om deze activiteit alleen in de Brede School aan te bieden. Als er veel animo voor is, zullen wij volgend schooljaar kijken of wij dit het hele school jaar door kunnen laten lopen. Tot nu toe is er veel animo voor de activiteit!"

Meer weten over de Brede School of weten wat er in jouw wijk te doen is? Bekijk www.bredeschoolridderkerk.nl of volg de Brede School op Facebook.com/BredeSchoolRkerk.