Leen van Rietschoten met makelaar Joke van Vliet aan het heien

Eerste paal voor "De Ridder"

RIDDERKERK - In aanwezigheid van veel toekomstige bewoners is op 26 januari de eerste paal geslagen voor het appartementengebouw "De Ridder" in Slikkerveer. Met assistentie van makelaar Joke van Vliet mocht Leen van Rietschoten als eerste koper de heimachine bedienen.
"De Ridder" heeft een lange voorgeschiedenis. Van Rietschoten meldde zich al negen (!) jaar geleden voor het kopen van een appartement op deze locatie. De ontwikkelaar was er toen al bijna drie jaar mee bezig. Het gebouw op de hoek van de Graaf van Hoornestraat en Reijerweg verrijst op de plek van oude garageboxen en weg gesaneerd autobedrijf. De planvorming had heel wat voeten in de aarde. Veel omwonenden waren tegen hoogbouw op deze plek. De bezwaren resulteerden in bijstellingen in het ontwerp en het schrappen van een etage. Voor een deel van de bezwaarmakers was dit onvoldoende. De veranderingen en bezwaren resulteerden in lange procedures.

Alles verkocht
De belangstelling voor de nieuwe appartementen was er niet minder om. Al voor de officiële bouwstart had Atrium Makelaardij alle 22 appartementen verkocht. De kopers zijn voor het merendeel afkomstig uit Ridderkerk en voornamelijk uit Slikkerveer. Met vijf bouwlagen biedt "De Ridder" twee-, drie- en vierkamer appartementen. Onder het gebouw komt een parkeergarage. De bouw zal naar verwachting een jaar duren. Van Rijn Vastgoed realiseert dit complex in samenwerking met VHR Bouw.