Bevelander in 'Levensbron'

RIDDERKERK - Op zondag 4 februari is er in de 'Levensbron' in Ridderkerk een missie- en evangelisatiedienst met Wim Bevelander. Hij zal deze ochtend fungeren als voorganger, zanger en gitarist.
Samen met pianist Marc Jongsma, die ook de samenzang begeleidt, treedt Bevelander deze ochtend op met preekjes en uitvoeringen van zijn eigen liedjes. Hij belicht in deze dienst een aantal thema's uit het Bijbelboek Prediker. Daar zal hij meer over vertellen en zingen onder het motto "Gebakken lucht".
Al meer dan dertig jaar reist Wim Bevelander door het land om op te treden. Een enkele keer met een band, meestal met akoestische gitaar, maar altijd met pittige Nederlandstalige songs. Hij schrijft teksten die mensen raken, doen glimlachen en die tot nadenken stemmen. Hij doet uitspraken die blijven haken, confronteren of bemoedigen.
Bevelander heeft inmiddels 17 cd's op zijn naam staan. Hij heeft gewerkt als leraar in het basisonderwijs, was opleidingsfunctionaris en later coach bij Stichting De Hoop en gaf les aan leerlingen van het vmbo. Daarnaast was hij lange tijd zangleider, jeugdleider en enkele jaren voorganger in dienst van een Evangelische gemeente. Momenteel is hij voornamelijk actief als spreker, zanger en schrijver.
De evangelisatiedienst in de kerk aan de Jan Luykenstraat 10 begint om 9.30 uur. Iedereen is van harte welkom.