Nieuwe organisatie: Stichting Welzijn Ridderkerk

RIDDERKERK - Ridderkerk is vanaf 1 januari 2018 een nieuwe organisatie rijker: Stichting Welzijn Ridderkerk. De stichting heeft de activiteiten en diensten op het gebied van welzijn en sport overgenomen van Stichting Sport en Welzijn Ridderkerk (SenW).

Aanbod
Stichting Welzijn Ridderkerk biedt nog steeds diensten aan voor de inwoners van Ridderkerk van 0 tot 100 jaar. Iedereen kan bij dé welzijnsstichting van Ridderkerk terecht voor diverse welzijns- en sportactiviteiten.

Welzijn Ridderkerk bestaat uit drie sectoren, te weten sociaal werk, jeugd- en wijkwerk en beheer en facilitair. Sabina Rollema, adjunct-directeur, is verantwoordelijk voor de sector sociaal werk waarbij men terecht kan voor onder andere Karaat Mantelzorg, Connect2Act, welzijnsarrangementen, formulierenbrigade, beweegzorgarrangementen en ouderenadvisering. De sector jeugd- en wijkwerk wordt aangestuurd door Leslie Hartman. Hieronder vallen opbouwwerk, buurtbemiddeling, sportstimulering, jongerenwerk, combinatiefunctionarissen en De Loods. Onder de sector beheer en facilitair, aangestuurd door Matthias de Graaf, vallen onder andere wijkaccommodaties, Connect2Work en sportpleinbeheer. De directeur-bestuurder van de nieuwe stichting is Frank van der Jagt.

Bezoekadres
Stichting Welzijn Ridderkerk heeft twee kantoren. Aan de Sportlaan 8-10 is iedereen van harte welkom tijdens kantooruren. Dit kantoor is bereikbaar via 0180 – 763 980. Het kantoor aan de Schoutstraat blijft een klantcontactcentrum en informatiepunt. Iedereen kan hier terecht voor dienstverlening omtrent ouderenadvisering, Karaat Mantelzorg, Karaat Comfort (service- en gemaksdiensten), Connect2Act (vrijwilligerswerk) en beweegzorgarrangementen. Dit kantoor is geopend op maandag t/m donderdag van 9.00 tot 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur en is bereikbaar via het telefoonnummer 0180 – 432 350. De stichting is ook per e-mail bereikbaar via info@welzijnridderkerk.nl.

Een nieuwe naam
De nieuwe stichting is nog op zoek naar een mooie, pakkende naam. Iedereen wordt uitgedaagd om mee te denken over een nieuwe naam en bijhorend logo voor dé Welzijnsstichting van Ridderkerk. Ideeën kunt u mailen naar communicatie@welzijnridderkerk.nl.

Bekijk het volledige aanbod van de nieuwe stichting via www.welzijnridderkerk.nl of blijf op de hoogte van nieuws en activiteiten via Facebook.com/WelzijnRidderkerk.