Ron den Boef (44)

Waar kennen we jou van?

Ik ben sinds 2006 mede-eigenaar van Den Otter Alles voor Kantoor. Ik werk er sinds twintig jaar. Hiervoor werkte ik bij Van Rietschoten in Barendrecht. Ik ben een geboren en getogen Ridderkerker. Ik ben opgegroeid in het centrum en ging naar het Farel College. Ook ben ik bestuurslid bij RONDO (de vereniging van Ridderkerkse ondernemers).

Wat maakt jouw werk leuk?

Iedere dag is anders. We zijn hier altijd in beweging. Sinds een paar jaar houden we ons bezig met het totaalplaatje. We verkopen niet meer enkel kantoormeubelen, maar verzorgen de totale metamorfose van een bedrijf. Dat gaat van het plafond tot aan de verlichting. En van stoelen, zitzakken of krukken tot aan de vloerbedekking.

Kom je vaak mensen tegen die jou 'ergens' van kennen?

Veel. Maar tegenwoordig heb ik een baard en daardoor herkennen mensen mij minder snel.
Hoe is jouw gezinssituatie?

Ik ben zestien jaar samen met Diana en we hebben een dochter van tien jaar. Ze heet Jet.

Wat is je mooiste jeugdherinnering?

Met vriendjes buitenspelen, rondbanjeren, fietscrossen, kattenkwaad uithalen…

Waar heb je voor het laatst heel hard om gelachen?

Ik had van de week een gekke droom waardoor Diana en ik om half acht 's ochtends al erg moesten lachen. Ik had die avond ervoor met een bamboehengel in mijn handen gestaan. Ik droomde dat ik met die hengel een walvis ving en nog aan de kant kreeg ook.

Waar word je gelukkig van?

Van mijn werk en van muziek. Ik verzamel en luister graag. Van techno tot heavy metal. Ik heb pas weer een platenspeler gekocht. Helaas heb ik al mijn platen al eens weg gedaan, dus ik begin weer van voor af aan. Ik ga beurzen af op zoek naar mooie platen.

Waar ben je verdrietig om geweest?

De aanslagen in Parijs. Jet vroeg waarom deze mensen dat toch doen en dat vond ik moeilijk. Dat kan je niet beantwoorden.

Van wie krijg je inspiratie?

Voor mijn werk van mooie producten en ontwerpen. Ik volg via Instagram veel ontwerpers en merken.

Welke toekomstdromen heb je nog?

Ik wil meer reizen. Australië, Nieuw-Zeeland en Canada staan sowieso nog op mijn lijstje.

Waar ben je trots op?

Op mijn gezin en op het bedrijf. Dit jaar bestaat Den Otter 85 jaar.

Hoe sta je 's morgens op?

Vrolijk. Ik sta om zeven uur op en ontbijt samen met Jet. Ik breng haar naar school en om half negen ben ik op de zaak.

Wat zijn je angsten?

Mijn ouders zijn al op leeftijd (bijna 80 en 85 jaar). Nu gaat het nog heel goed met ze en ze doen beiden twee dagen per week vrijwilligerswerk. Maar we moeten er ook rekening mee houden dat het niet zo blijft. Dat kan me soms wel angstig maken. Ook heb ik hoogtevrees.

Wat vind je stom?

Onrecht. Mensen die niet eerlijk zijn. En ik kan me enorm opwinden over de nieuwste discussie over blank en wit. Dat volwassen mensen hier echt tijd aan besteden vind ik heel stom.

Wat heb je geleerd van je ouders?

Eerlijk en dankbaar zijn. En om verantwoordelijk met geld om te gaan.

Wie zou je weleens de waarheid willen vertellen?

Mensen die geen cent aan een goed kantoorinterieur willen uitgeven. Ze zien niet in dat deze investering zich op termijn zeker terugbetaald.

Wat zou je aan jezelf willen veranderen?

Ik zou wel iets minder lang willen zijn, ik ben twee meter lang. 1,89 meter lijkt me gewoon mooier. Aan de andere kant, kan ik wel altijd overal bij.

Wat staat er in het laatste WhatsAppje dat je kreeg?

Dat was een berichtje van onze interieurarchitecte Jolanda. Ze schreef: 'De presentatie is naar je verstuurd'.
We zijn bezig met een totaal vernieuwend ontwerp voor een kantoorinterieur.
We hopen dat we de opdracht krijgen.

Wat is je favoriete quote?

Details zorgen voor perfectie, maar perfectie is geen detail.
Ik zag deze spreuk ooit eens op een Belgische bedrijfsauto die voor me stond bij het stoplicht.