Feyenoord bij de kleuters op De Klimop Centrum

RIDDERKERK Sinds dit schooljaar is CBS de Klimop Ridderkerk Centrum een verdiepende samenwerking aangegaan met Feyenoord. De Klimop is vanaf nu officieel Feyenoord partnerschool.

Dit houdt in dat er voor alle groepen, zowel onder schooltijd als buiten schooltijd, een inhoudelijk sterk programma is opgezet. Dit heeft alle affiniteit met sport, maar inmiddels staat er ook een sociale vaardigheden programma en een onderwijs ondersteunend aanbod. Als derde zijn er ook nog de buitenschoolse activiteiten waar ouders betrokken worden deel te nemen.

Afgelopen week zijn er een tweetal geslaagde activiteiten bij de kleutergroepen georganiseerd.

Vrijdag 2 februari zijn er twee medewerkers van Feyenoord bij de kleuters komen voorlezen als afsluiting van de Nationale Voorleesdagen. Er werd natuurlijk een Feyenoord prentenboek voorgelezen (De Feyenoord avonturen van bever, leeuw en giraf) met daarin drie leuke, spannende verhalen. De kinderen vonden dit fantastisch. Het boek mocht in de klas blijven, dus dit zal zeker nog een aantal keren voorgelezen worden.

Op donderdag 8 februari hebben de kleuters een leuke, intensieve 'Feyenoord Voetjeballes' gevolgd. Een aantal lastige trucs hebben ze geoefend en heel veel plezier hebben ze beleefd aan het doen van oefeningen met en zonder bal.

CBS de Klimop is erg blij met de samenwerking en hoopt nog veel wederzijdse positieve activiteiten te organiseren.