Guus Bok en Rico Hop in de oude fabriekshal van Verolme IJsselmonde

Guus Bok warmt op voor debuut EP

RIDDERKERK - Zes maanden na Het Grote Ridderkerklied is de nieuwe single van Guus Bok gelanceerd. Met "Zonder jou" laat de Ridderkerkse zanger zich dit keer op een heel andere manier horen. Hij schreef de muziek van deze romantische piano ballad zelf op een tekst van plaatsgenoot Rico Hop.
"Ik had de woorden voor dit liedje al langer in mijn map zitten, maar toch nog toe gingen we samen voor de vlottere muziek. Dit is wel een nummer dat past bij Valentijnsdag. Daarom hebben we het ook deze week uitgebracht" vertelt de tekstschrijver. Afgelopen maandag ging de clip online op de Facebookpagina van Guus Bok en YouTube.
Het nieuwe werk van Bok en Hop is één van de liedjes van de waarschijnlijk dit voorjaar verschijnende debuut EP van Guus Bok. Met dit schijfje worden vijf nieuwe nummers gelanceerd. Net als voor de eerdere singles werkten Guus en Rico er nauw voor samen. Met demo's van de vijf nummers gaan ze nu langs radiostations. Op basis van de reacties van de programmamakers zal de volgende single gekozen worden.
De clip voor "Zonder jou" is opgenomen in de oude fabriekshal van Verolme in IJsselmonde. Het is aan de beelden niet te zien, maar het was voor de makers flink afzien. Het was binnen onder het vriespunt en het filmen nam bijna acht uur in beslag. Schrale troost boden de honderden kaarsjes, die in de hal waren geplaatst rond de pianospelende zanger.