Wie wordt de voorleeskampioen van schooljaar 2017/2018?

RIDDERKERK - Op 13 februari werd in Bibliotheek Ridderkerk de regionale voorronde van de Nationale Voorleeswedstrijd gehouden. Leerlingen van elf verschillende basisscholen uit de regio namen hun publiek mee in een spannend verhaalfragment. De scholen die mee deden kwamen uit Ridderkerk. Colin van Diggele van basisschool De Driemaster kwam als beste uit de bus. Hij gaat door naar de kwartfinale op woensdag 21 maart in Ridderkerk. Op 13 april is de provinciale finale in het theater van Bibliotheek Rotterdam en op woensdag 23 mei is de landelijke finale in Schouwburg Amstelveen.

Colin van Diggele
De jury bestond uit Sabina Rollema, Marjoleine Wezemer-de Boer en Gabien Hitzerd. Zij kozen Colin als winnaar. Colin las voor uit Dummie de Mummie en de gouden scarabee geschreven door Tosca Menten. Colin heeft bepaalde fragmenten, inclusief de moeilijke naam van de mummie, zeer goed verwoord. Hij sprak er duidelijk en de toon was goed.