Aan de slag tijdens NLdoet

RIDDERKERK - Wil je een dagje de handen uit de mouwen steken voor een stichting, vereniging of zorginstelling? Op 9 en 10 maart 2018 kan men meedoen met NLdoet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Men maakt kennis met vrijwilligerswerk en helpt een organisatie een klus te klaren. De organisaties maken er een gezellige dag van.

Ook in Ridderkerk grijpen een aantal organisaties NLdoet aan om tuin en terrein op te knappen of iets leuks voor de bewoners te doen. En door de deuren open te zetten hopen ze ook nieuwe vrijwilligers aan te trekken. Zo kunnen klussers en mensen met groene handen op vrijdag 9 maart terecht bij Aafje Reijerheem voor terras en balkons opfleuren, op zaterdag 10 maart bij Scouting Sint Joris voor terreinonderhoud, en bij Stichting Tulp voor tuinrenovatie. Creatievelingen kunnen op zaterdagmiddag mee helpen een schilderij te maken in De Bun. Meedoen is eenvoudig. Aanmelden kan op de website www.nldoet.nl en zoek naar de klussen in Ridderkerk.

Vrijwilligers zijn het kloppende hart van sociale initiatieven. Met NLdoet stimuleert de organisator Oranje Fonds jong en oud om zich in te zetten voor de samenleving en zet vrijwillige inzet in de spotlights. Vorig jaar waren al 350.000 Nederlanders actief tijdens NLdoet. In 2018 willen we nog veel meer mensen op de been brengen.

Voor meer informatie en advies over NLdoet in Ridderkerk kan men contact opnemen met Connect2Act via 0180 – 430 440 of via info@connect2act.nl. Ook voor ander zinvol en leuk vrijwilligerswerk kan men bij hen terecht: www.connect2act.nl.