Opbouwwerk start de Buurtklik

RIDDERKERK - Het opbouwwerk van Welzijn Ridderkerk is het aanspreekpunt in de wijk en is graag zichtbaar aanwezig. Men vindt het opbouwwerk buiten op straat of in gesprek bij mensen thuis. Om een beeld te krijgen van wat er leeft en speelt in de wijk, is contact en ontmoeting nodig. Daar is de Buurtklik voor: laagdrempelig en dichtbij.

De Buurtklik is bedoeld voor ontmoeting, de klik te verbinden en te versterken. Ook willen de opbouwwerkers de mensen met de Buurtklik voorzien van informatie en advies of eventueel doorverwijzen als dat nodig is. Iedereen is welkom om langs te lopen, de opbouwwerkers te bellen of te mailen. Iedere maandag is opbouwwerker Sandra van Marion van 13.00 tot 17.00 uur aanwezig in Wijkgebouw Trefpunt Oost, Genestetstraat 2. Sandra is te bereiken via 06 – 502 855 98 of sandra.vanmarion@welzijnridderkerk.nl.  Opbouwwerker René Belder is iedere donderdag van 10.00 tot 12.00 uur aanwezig in Wijkcentrum de Fuik, Voorn 10. Hij is bereikbaar via 06 – 119 119 49 of rene.belder@welzijnridderkerk.nl.

De opbouwwerkers ondersteunen nieuwe burgerinitiatieven in de wijk. Het doel is altijd om het initiatief zo snel mogelijk van de persoon zelf te maken. Daarnaast zijn zij altijd op zoek naar talenten en vrijwilligers. Bewoners worden gemotiveerd om iets voor elkaar te betekenen. Daarmee worden ook andere bewoners ondersteunt om hun eigen kracht en persoonlijke kwaliteiten te ontwikkelen.

Bekijk www.welzijnridderkerk.nl/opbouwwerk.