De kinderen van juf Kiet in bibliotheek

RIDDERKERK - Iedereen kan op dinsdag 6 maart vanaf 10 uur in Bibliotheek Ridderkerk Centrum, gratis genieten van de veelgeprezen documentaire De kinderen van Juf Kiet. Een bijzondere film waarin regisseurs Petra en Peter Lataster, juf Kiet Engels en haar klas met leerlingen uit alle windstreken een jaar lang volgen.

Kiet Engels is een lerares die je ieder kind toewenst. Ze is liefdevol en altijd rechtvaardig. Haar geduld is oneindig. Ze leert haar kinderen Nederlands lezen en schrijven, maar vooral ook hoe je met elkaar omgaat en samen problemen oplost. De kinderen in de klas van juf Kiet zijn nog maar pas in Nederland. Alles is nog nieuw en verwarrend. In het begin hebben ze over alles en niets ruzie. De liefdevolle, maar strenge hand van juf Kiet werkt helend. Langzamerhand winnen de kinderen aan zelfvertrouwen.