Patrijs Foto John & Yvonne van Zanten

Minicursus Akkervogels

RIDDERKERK - Op donderdagavond 29 maart wordt  er een minicursus Akkervogels gegeven door de ecoloog Niels Godijn in het NME Centrum 'De Groene Draak' te Ridderkerk. De cursus duurt van 20 tot 22 uur, de zaal is open om 19:30 uur. In de cursus is begrepen een praktijkexcursie op IJsselmonde op zaterdagochtend 28 april. Kosten zijn 6 euro voor leden van Natuurvereniging IJsselmonde en 10 euro voor niet-leden.
Dit is inclusief eventueel verstrekte materialen en koffie of thee.
Men kan zich aanmelden via secretariaat@natuurvereniging-ijsselmonde.nl.

Het gaat slecht met de akkervogels. Al twintig jaar lopen de aantallen terug. Oorzaken zijn verstedelijking en intensivering van het agrarisch landgebruik. Op IJsselmonde hebben een aantal agrarische ondernemers, begeleidt door het Louis Bolk Instituut  en de Stichting Werkgroep Grauwe Kiekendief, een project gestart om het tij te keren. Er worden maatregelen getroffen waardoor naar verwachting de akkervogels in aantallen en soorten weer zullen toenemen.