Eline, Bernard en Joost zoeken brandweer-collega's

RIDDERKERK - Ze zijn allemaal zeer gemotiveerd, willen iets doen voor de medemens en zijn lid van een club waar je kan vertrouwen op je collegae. Drie jonge brandweermensen aan het woord die collega's zoeken voor de blusgroep Ridderkerk.

Eline Knulst (25), Joost Stok (24) en Bernard Oevermans (25) zijn de laatste aanwinsten van de blusgroep Ridderkerk. Eline pas sinds 1 maart (maar loopt al een tijdje mee achter de schermen), Joost en Bernard al ruim vier jaar. Als je met deze mensen aan tafel zit spat het enthousiasme voor het brandweer vak eraf. Voor de post Ridderkerk zijn het ideale collegae. Eline en Bernard werken in de zorg en Joost als ambulance chauffeur waardoor ze overdag veel beschikbaar zijn.

"We zoeken sportieve en enthousiaste vrouwen en mannen. Je moet wel wat investeren want het kost de eerste jaren van je opleiding best wel veel tijd. Naast de reguliere oefenavond moet je soms twee avonden naar cursus", verteld Bernard, "maar je krijgt er wel veel voor terug. Naast technisch inzicht ook kameraadschap". Dit laatste is de basis voor goed brandweerwerk. Hiervoor zoekt de blusgroep nieuwe mensen. Maar ook brandwachten die elders wonen maar overdag beschikbaar zijn, zijn welkom.

De blusgroep Ridderkerk ervaart steeds meer dat het lastig is om 24 uur per dag en 365 dagen per jaar alle voertuigen op straat te krijgen. Met name op de dag wordt de spoeling steeds dunner. "Soms zijn er weinig mensen beschikbaar zodat je het dorp niet uit kunt om de wagens inzetbaar te houden. Dat is wel eens lastig en daarom is het zaak dat we er mensen bijkrijgen', is de stellige overtuiging van de brandweermensen

Om iets van het vak te laten zien, maar ook te ervaren wat het brandweerwerk inhoud en met welke gereedschappen gewerkt wordt organiseert de blusgroep op zaterdag 24 maart van 10.00 uur tot 14.00 uur een informatiedag. Tijdens deze dag wordt je geïnformeerd over de inhoud van het werk. De voertuigen worden geshowd en je kan zelf  kennis maken met de verschillende hulpmiddelen en daar zelf ook eens mee te werken. Daarnaast kan je zien hoe de kazerne er van binnen uit ziet. De plek waar de vrouwen en mannen van de blusgroep werken en trainen en kan je zelf hun verhalen horen over het mooie vak.

Gezocht: Enthousiaste en sportieve mensen. Mensen die tijdens kantooruren beschikbaar zijn. Wonend en/of werkend in de buurt van de kazerne aan de Mr. Troelstrastraat

Zij bieden: Werk in een hecht team. Afwisselend werk. Passende vergoeding

Wat kan men verwachten op de wervingsdag?
Rondleidingen door de kazerneBekijken van de voertuigen. Uitleg krijgen over de werkzaamheden. Ontmoetingen met mogelijk collega's. Ga zelf aan de slag met het gereedschap en ervaar het brandweervak

Uiteraard kan men alle vragen stellen. Zaterdag 24 maart is de kazerne van 10.00 tot 14.00 uur open.

www.betrokkenvrijwilligers.nl.