Woorden van Jezus

De Stille Week in Oostendam en Drievliet

RIDDERKERK - In de christelijke kerken wordt het steeds meer de gewoonte om in de week waarin Goede Vrijdag valt, de zogeheten Stille Week, van maandag tot en met donderdag korte meditatieve bijeenkomsten te organiseren. Dat gebeurt ook in de hervormde wijkgemeente Drievliet-Oostendam. Daar zijn in de Immanuëlkapel (Pruimendijk) op maandag 26 en woensdag 28 maart en in de Ichthuskerk (Drievliet) op dinsdag 27 en donderdag 29 maart bijeenkomsten van een half uur tot maximaal 40 minuten. Alle bijeenkomsten beginnen om half 8. Het hoofdthema voor alle bijeenkomsten is: Woorden van Jezus. Voor deze vier bijeenkomsten is een boekje met de te gebruiken liturgieën samengesteld. Dit boekje krijgen alle bezoekers van de kerkdiensten op de zondag voorafgaand aan de Stille Week. Dit boek kan ook per mail worden aangevraagd bij wilcoblaak1983@gmail.com en dan wordt het thuisbezorgd. Het boekje is niet alleen bedoeld voor de bijeenkomsten, het is ook goed te gebruiken voor de persoonlijke meditatieve momenten in deze Stille Week.