BluesBreakers live bij Bluezy

RIDDERKERK - In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 22 maart de formatie BluesBreakers in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden. BluesBreakers is opgericht in 1995 door één van Nederlands bluesmannen van het eerste uur, Dik Korving. De band was eigenlijk een doorstart van de White Bluesband, die al vanaf de jaren '70 de bluespodia in Europa onveilig maakte. Waar de meeste bluesbands in Nederland zich tegenwoordig op de bluesrock richten, houdt de BluesBreakers het op traditional blues maar dan wel in al zijn vele facetten en stijlen. Tegelijkertijd probeert de band om een Europese draai aan de muziek te geven. Ook live brengt de band een show waarin ze met het grootste gemak de ene stijl na de andere de revue laten passeren.

De band bestaat uit de muzikanten: Dik Korving (guitar/vocals), Reinhard Sämisch (bluesharp), Hans Deegens (drums), Ernst Wernicke (bass) en Francesco Frentrop (keyboards/vocals), Meer informatie over de band: www.bluesbreakers.nl
De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis. De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.