Inschrijving 'Ridderkerk Cross' geopend

RIDDERKERK - Op zaterdag 14 april 2018 organiseert Welzijn Ridderkerk in samenwerking met Crossfit Ridderkerk de derde Ridderkerk Cross door natuur- en recreatiegebied De Gorzen. De Ridderkerk Cross is een hardloopevenement met sterke hoogteverschillen (stijgingen of dalingen) en ongelijke (on)verharde paden.

Tijdens de editie van 2017 stonden 161 deelnemers aan de start. Bij de Kids Run (1,6 km) kwam Robin Schols als eerste over de finish, gevolgd door Arjen Schippers en Tim Leeman. Bij de 5 kilometer was Bas Schouteren, in een veld van 51 deelnemers, met 20,31 minuten de snelste. De tweede plaats was voor Julian van der Valk (21.08 min) en Art van der Staaij (22.26 min) werd derde. De 10 km werd, net als in 2016, gewonnen door Bart-Jan Westerhof in een tijd van 42.21 minuten. Op de tweede plaats eindigde Demetrio Modaffri (44.15 min) en de derde plaats ging naar Paul Konijnenburg (44.19 min).

Start en finish

De start en finish van Ridderkerk Cross vindt plaats bij Crossfit Ridderkerk (Gorzenweg 5) in natuur- en recreatiegebied De Gorzen in Ridderkerk.

Na afloop wordt geen officiële uitslag opgemaakt. De top drie bij zowel de mannen (jongens) als de vrouwen (meisjes) wordt bij de prijsuitreiking direct na afloop in het zonnetje gezet. Er is een wedstrijdklok aanwezig, waarop deelnemers hun eindtijd kunnen aflezen.

Inschrijven

Inschrijven kan tot vrijdag 13 april via het inschrijfformulier op de website https://welzijnridderkerk.nl/sport-en-bewegen/activiteiten/ridderkerk-cross/ of via inschrijven@welzijnridderkerk.nl. Men ontvangt binnen drie (werk)dagen per e-mail een bevestiging van de inschrijving. De startnummers worden niet opgestuurd, maar zaterdag 14 april na aanmelding uitgereikt. Er is geen kleed- en/of douchegelegenheid en het parcours is niet geschikt voor spikes.

Parkeren

Er is op het terrein helaas geen mogelijkheid om auto's te parkeren. Er is wel voldoende parkeergelegenheid in het nabijgelegen industrieterrein (Wagenmakerstraat). Aangeraden wordt om zoveel mogelijk met de fiets naar het parcours te komen.

Informatie

Voor meer informatie over de Ridderkerk Cross kan men contact opnemen met Brendon Tholenaars van Welzijn Ridderkerk via brendon.tholenaars@welzijnridderkerk.nl of via 0180-763980.